Albert Heijn betaalt schadevergoeding na consumptie besmette blauwe bessen
Geplaatst op dinsdag 28 januari 2025 Leestijd: 1 minuut

Gisteren kwam in het nieuws dat ten minste één klant een schadevergoeding krijgt van Albert Heijn nadat deze ziek werd door het eten van diepvries blauwe bessen. Deze bessen waren besmet met hepatitis A. De besmetting kwam aan het licht toen het RIVM een stijging van hepatitis A-gevallen constateerde en deze koppelde aan diepvries blauwe bessen die bij Albert Heijn verkocht werden. Direct na de ontdekking heeft Albert Heijn de producten teruggeroepen om verdere verspreiding te voorkomen. Op dat moment hadden meerdere klanten de bessen al gegeten, met gezondheidsklachten als gevolg.
Een van deze klanten moest medische hulp inschakelen en heeft hierdoor kosten gemaakt, waaronder het eigen risico van de zorgverzekering. Albert Heijn heeft inmiddels besloten deze kosten te vergoeden.
Heb jij ook gezondheidsklachten ondervonden na het eten van deze blauwe bessen en wil je hiervoor een schadeclaim indienen? Vul het contactformulier in en wij helpen jou bij het vinden van de juiste juridische hulp, zodat jij ook een eerlijke schadevergoeding kan ontvangen.
Een van deze klanten moest medische hulp inschakelen en heeft hierdoor kosten gemaakt, waaronder het eigen risico van de zorgverzekering. Albert Heijn heeft inmiddels besloten deze kosten te vergoeden.
Meerdere claims ingediend
Ook andere klanten hebben zich gemeld met soortgelijke klachten en schade. Zij eisen compensatie voor medische kosten, inkomensverlies en andere gerelateerde uitgaven. Hoeveel claims er precies zijn ingediend is niet bekend, maar het feit dat één klant al een vergoeding heeft ontvangen, vergroot de kans dat ook anderen succes zullen hebben.Heb jij ook gezondheidsklachten ondervonden na het eten van deze blauwe bessen en wil je hiervoor een schadeclaim indienen? Vul het contactformulier in en wij helpen jou bij het vinden van de juiste juridische hulp, zodat jij ook een eerlijke schadevergoeding kan ontvangen.